Połowa Polaków nie jest zadowolonych z usług banków

Klienci banków najczęściej narzekają na wysokie koszty usług, to ok. 70% ankietowanych. Dla wielu ważna jest też jakość obsługi w oddziałach banku i na call center.

Ponad połowa badanych narzeka na jakieś niedogodności związane z usługami oferowanymi przez banki. Największej liczbie osób, aż 74% przeszkadzają wysokie koszty związane m.in. z prowadzeniem rachunków bankowych czy cenami kredytów.

19% ankietowanych jest zadowolonych z usług banków i nie chciałoby w żaden sposób nic zmieni.

Koszty i jakość obsługi klienta

Poza kosztami usług klientom przeszkadza również jakość obsługi klienta, największą wagę przywiązują do obsługi pracowników w bankach, a następnie na call center 14% oraz poprzez obsługę konta przez Internet 12%.

Wyniki te świadczą przede wszystkim o tym, że klient oczekuje profesjonalnej obsługi w sytuacji kontaktu osobistego z pracownikiem banku bądź call center, a mniejszą wagę przywiązuje do bankowości internetowej.

Tacy klienci zwracają mniejszą uwagę na opłaty i prowizje, choć to nadal istotny czynnik jakość obsługi klienta odgrywa coraz większą rolę zwłaszcza w konkurowaniu banków między sobą.

Koszty usług są mniej istotne dla zamożniejszych klientów, których banki starają się przekonać do siebie zwłaszcza wyższą jakością obsługi zarówno w oddziałach banku jaki i poprzez bankowość internetową.

Czytaj też;

Tags: , ,