Konto firmowe z prawnikiem i doradcą podatkowym

Banki oferujące konta osobiste konkurują przede wszystkim na rynku klientów indywidualnych. W tym celu banki prześcigają się udostępniając coraz bardziej korzystne oferty kont osobistych, np. z możliwością zwrotu pewnego procentu od płatności dokonanych za pomocą karty płatniczej.

Banki konkurują nie tylko o pozyskanie klientów indywidualnych. Obecnie wzrasta konkurencja o klientów biznesowych z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Innowacyjne oferty kont firmowych

Konkurencja pomiędzy bankami o pozyskanie klientów biznesowych z sektora małych i średnich przedsiębiorstw ciągle wzrasta. Do tej pory banki przyciągały klientów możliwością udzielania pożyczek na bieżące funkcjonowania przedsiębiorstwa lub gotówki pozwalającej na utrzymanie odpowiedniej płynności finansowej. Aktualnie banki wychodzą z szerszymi ofertami w stronę przedsiębiorstw proponując usługi doradcze oraz podatkowe.

W zeszłym roku Toyota Bank dodał do kont firmowych ubezpieczenie DAS pokrywające koszty porady prawnej, której klient chciałby zasięgnąć w dowolnej sprawie. Podobną drogę obrał Idea Bank, który do kont dorzucił obsługę księgową firmy Tax Care, a pod koniec zeszłego roku – także możliwość korzystania z usług prawników. W tę samą nutę uderzył też Alior Bank, przy którym działa kancelaria Alior Doradztwo Prawne.

Niestety dodatkowe usługi przy koncie firmowym nie są darmowe. Za ubezpieczenie DAS w Toyota Banku przedsiębiorca musiała zapłacić w zeszłym roku aż 100 zł miesięcznie. Tą stawkę zdecydowanie przebija Alior Bank, który godzinną pracę prawnika wycenia na kwotę 200 zł. Fundamentalne pytanie brzmi czy drobnego przedsiębiorcę jest stać na ponoszenie takich kosztów w skali miesięcznej.  W Idea Banku wysokość miesięcznego abonamentu uzależniona jest od zakresu doradztwa. Cena najtańszego to 149 zł, a najdroższego – 349 zł.

Konto firmowe z białym wywiadem

Banki do ofert kont firmowych dorzucają także coraz częściej usługę zwaną białym wywiadem. Polega ona na sprzedaży informacji przez bank dotyczącej stanu określonej branży oraz gospodarki.

Klienci tych banków mogą potraktować bank jak swoją wywiadownię gospodarczą i zamówić analizę dotyczącą branży, w której działają, konkurencji itp. Analizy dostarcza firma InfoVeriti, która specjalizuje się w handlu informacją gospodarczą.

Czytaj więcej:

Be Sociable, Share!