Podwyżki produktów bankowych NIE dla aktywnie korzystających

Banki podnoszą głównie opłaty związane z prowadzeniem konta czy posiadaniem karty. Wyższe koszta nie powinny jednak dotknąć klientów aktywnie korzystających ww. produktów bankowych.wzrost opłat za prowadzenie konta osobistego i kartę kredytową

Coraz więcej banków chce pozbyć się nieaktywnych kont, które nie przynoszą im żadnych zysków. M.in. właśnie w tym celu wprowadza się wyższe opłaty za prowadzenie rachunku bankowego. Klienci nie chcąc ponosić dodatkowych kosztów sami zamykają niepotrzebne rachunki lub rezygnują z kart bankowych.

W marcu 2012 roku BZ WBK prowadził zmiany w opłatach związanych z użytkowaniem rachunków osobistych i kart bankowych. Osoby posiadający kartę debetową Visa dodawaną do konta „Wydajesz&Zarabiasz” oraz „Na obcasach” zapłacą za jej użytkowanie o 2 zł więcej, czyli 5 zł. Również posiadacze Konta24, Konto 24.pl zapłacą odpowiednio 8 i 7 zł miesięcznie.

Dodatkowo osoby posiadające do tej pory bezpłatne Konto <30 będą musiały zapłacić za prowadzenie rachunku, jeśli po 26. roku życia na ich konto nie będzie wpływało min. 1 000 zł. jest w przypadku Konta24 i Konta 24.pl. Aktywny klient jest zwolniony z niektórych opłat. Jeśli klient przynajmniej raz w miesiącu skorzysta z karty Visa w sklepie, nie zapłaci za jej użytkowanie.

Wcześniej opłaty za prowadzenie rachunku bankowego podniósł mBank. Klient za użytkowanie karty zapłaci 2 zł, może jednak uniknąć tej opłaty, jeśli łączna kwota transakcji bezgotówkowych wyniesie min. 100 zł.

Uniknąć wyższych opłat za konto bankowe czy kartę mogą również aktywni klienci w Alior Banku, Kredyt Banku czy Millennium.

Opłata interchange

Jeszcze bardziej koszty produktów i usług bankowych mogą wzrosnąć po zmniejszeniu opłaty interchange, którą sklepy płacą bankom za przyjmowanie płatności kartą. Obecnie roczne wpływy za opłatę interchange wynoszą dla banków nawet 13 mld zł.

Wyższe opłaty za produkty i usługi nie powinny zdrożeć w jednej chwili, lecz powinno to się obywać stopniowo. Banki dbają o to, by nie stracić dotychczasowych klientów oraz nie odstraszyć tych nowych.

Czytaj też:

Be Sociable, Share!