Kredyt hipoteczny a ubezpieczenie w banku

Kredyt hipoteczny nie wiąże się tylko i wyłącznie z samym kapitałem i odsetkami. Przy zaciąganiu kredytu hipotecznego warto zainteresować się jego ubezpieczeniem, dzięki czemu łatwiej będzie nam uporać się ewentualnym problemem przy spłacaniu rat.

ubezpieczenie kredytu hipotecznegoKredyt hipoteczny to zobowiązanie na wiele lat, dlatego należy podejść do niego bardzo poważnie. Nie możemy zdecydować się na byle jaką ofertę w banku, o którym nic nie wiemy. Zanim podpiszemy umowę najlepiej rozejrzeć się i znaleźć kilka najlepszych ofert, a następnie spośród nich wybrać tą właściwą, która pomoże nam spełnić marzenia o własnym lokum.

Trzeba jednak pomyśleć o ryzyku związanym z czynnikami, które nie pozwolą nam terminowo spłacać rat kredytu. Czynnikami takimi może być np. utrata pracy czy też poważny wypadek. Dlatego też najlepiej zdecydować się na wykupienie ubezpieczenia, które ochroni nas przez ewentualnym ryzykiem.

Nie zawsze mamy wybór

Większość banków wymaga przynajmniej jednego obowiązkowego ubezpieczenia kredytu. Jest to zabezpieczenie zarówno dla banku, jak i dla klienta. Zazwyczaj proponowane są dwa rodzaje polis: ubezpieczenie na życie i ubezpieczenie od utraty pracy.

Zanim zdecydujemy się skorzystać z oferty wybranej instytucji, najlepiej obliczyć sobie wszystkie koszta związane z ubezpieczeniem. Koszt i zakres ubezpieczenia różni się w zależności od placówki. Każdy bank posiada swoją własną, indywidualną ofertę ubezpieczeniową.

Ubezpieczenie na życie bardziej opłacalne

Specjaliście uważają, że bardziej opłacalne jest ubezpieczenie na życie. W jego umowie zazwyczaj jest mniej kruczków prawnych. W razie ewentualnej śmierci kredytobiorcy, rodzina nie musi zaprzątać sobie głowy spłatą kredytu, gdyż robi to za niego ubezpieczyciel. Jest to zabezpieczenie z obustronną korzyścią, zarówno dla banku, jak i dla kredytobiorcy i jego rodziny.

Ubezpieczenie od utraty pracy jest dobrym rozwiązaniem, o ile faktycznie ją stracimy. Jednak jego wykupienie wiąże się z wyższymi kosztami do kilkuset złotych miesięcznie. Co ważne, nie każdy może z niego skorzystać po ewentualnej utracie pracy, najpierw trzeba spełnić odpowiednie warunki zawarte w umowie. Skierowane jest ono głównie do osób zatrudnionych na umowie o pracę, a ubezpieczyciel spłaca raty tylko do momentu znalezienia nowej pracy. Maksymalny okres spłaty rat przez ubezpieczyciela zazwyczaj wynosi 12 miesięcy.

Warto rozważyć oba warianty

Jeśli wiesz, że poradzisz sobie z dodatkowymi kosztami związanymi z ubezpieczeniem, warto skorzystać z obu wariantów. Dzięki temu będziesz mógł spać spokojnie mając zabezpieczenie kredytu z każdej możliwej strony.

Powiązane tematy:

Be Sociable, Share!