Czy chętniej korzystamy z leasingu konsumenckiego?

Liczne zmiany w polskim ustawodawstwie sprawiają, że oferta leasingu konsumenckiego staje się coraz bardziej atrakcyjna dla wielu podmiotów. Zainteresowaniem nim, jako alternatywną formą finansowania, jest coraz większe, nie we wszystkich jednak przypadkach przekłada się na wzrost sprzedaży towarów przed firmy. Z czego to wynika?

leasing konsumencki w Polsce

Coraz większe zainteresowanie leasingiem konsumenckim

Jak wynika z badań EFL, zainteresowanie tym produktem pojawia się coraz częściej wśród Polaków we wszystkich grupach wiekowych i zawodowych, a szczególnie wśród osób wykonujących tzw. wolne zawody. Wciąż jednak jest jeszcze szczątkowe, co wynika z wielu obaw i barier z jakimi zmagają się leasingobiorcy. Mimo to, zdaniem Andrzeja Sugajskiego, Dyrektora Generalnego Związku Polskiego Leasingu, to tylko trudny początek. Jak ocenia, w ciągu czterech lat wszystko powinno się diametralnie zmienić. Umowy zaś leasingu konsumenckiego powinny stanowić wtedy co najmniej 10% rynku i opiewać na wartość nawet 4 mld zł.

Bariera edukacyjna i polska mentalność 

Przede wszystkim niski poziom korzystania z leasingu konsumenckiego to brak należytej edukacji. Polacy bardzo mocno są przywiązani do tego, by mieć daną rzecz na własność,  nawet zaciągając kredyt. I wolą takie rozwiązanie niż wyłącznie użytkowanie danego dobra w ramach leasingu. Póki więc takie przeświadczenie będzie dominowało wśród polskich konsumentów, będzie ono ograniczało popularność leasingu konsumenckiego.

Choć zainteresowanie leasingiem konsumenckim wśród Polaków jest coraz większe i szacuje się tendencję wzrostową, warto mieć jednak na uwadze, że mentalność i nastawienie polskiego konsumenta nie sprzyjają tej formie finansowania. To zaś powinno być oczywistym sygnałem dla firm leasingowych, by kłaść nacisk na działalność edukacyjną.

Czytaj też:

Be Sociable, Share!
Tags: ,