Odzyskaj swoje pieniądze dzięki funkcji chargeback karty płatniczej

Niewiele osób wie, że karta płatnicza posiada bardzo ciekawą funkcję „chargeback”, która pozwala odzyskać pieniądze za płatność dokonaną kartą płatniczą. Samo słowo chargeback oznacza obciążenie zwrotne. Banki umożliwiają cofnięcie płatności w przypadku gdy sprzedawca dopuścił się oszustwa lub sprzedał wybrakowany produkt.

zalety kart kredytowychPłać za wakacje kartą płatniczą

Z funkcji chargeback zazwyczaj korzystają osoby, które zakupiły wycieczki u bankrutującego biura podróży. Przy odpowiednim udokumentowaniu transakcji, w sytuacji nie wywiązania się sprzedawcy z obowiązków, bank ma możliwość odwrócenia transakcji poprzez obciążenie jego rachunku.  Sama płatność nie może być cofnięta, dlatego bank jest zmuszony zastosować transakcję zwrotną.

W przypadku kwestionowania naszego zarzutu przez sprzedawcę cały proces cofnięcia transakcji może się wydłużać – nawet do kilku miesięcy. Niemniej jednak, płatności dokonywane kartami bankowymi są znacznie bardziej bezpieczne niż płatności gotówką czy przelewami.

W celu odwrócenia płatności i obciążenia rachunku sprzedawcy należy udać się do banku, który wydał kartę płatniczą. Tam należy złożyć reklamację wraz z niezbędnymi potwierdzeniami dokonanej płatności. Może to być na przykład slip z terminala. Dowodem może być także mailing ponieważ bank zakłada, że Klient banku będzie próbował początkowo sam dochodził zwrotu płatności.

Bezpieczne wakacje w kartą płatniczą

O zaletach funkcji chargeback kart płatniczych najczęściej przekonują się klienci linii lotniczych. Kilka lat temu linie Air Polonia ogłosiły bankructwo, a wielu Polaków nie skorzystało z wykupionych przelotów. Pomoc Klienci znaleźli w bankach – oczywiście tylko Ci, którzy dokonali płatności kartami płatniczymi.

Czytaj więcej:

Be Sociable, Share!